Onderwijs op Afstand

Onderzoek naar de effecten van "Onderwijs op Afstand".

Via diverse kanalen horen wij dat “Onderwijs op Afstand” over het algemeen goed  verloopt. Scholen hebben het goed voor elkaar en men heeft op een andere wijze contact met elkaar.
In het begin is het uiteraard voor iedereen spannend. Kinderen en hun ouders/opvoeders zijn in een totaal andere wereld beland.
Voor ouders geldt dat naast opvoeden er nu ook geïnvesteerd worden in het geven van les. Een activiteit waar ze veelal geen of onvoldoende affiniteit mee hebben.
Voor de kinderen is er ook een “nieuwe wereld”. Ze hoeven niet naar school, maar moeten thuis hun opdrachten maken. Er wordt digitaal gewerkt, ze worden door hun ouders/opvoeders begeleid etc.

Voor alle partijen een hele nieuwe ervaring en we willen onderzoeken hoe dit door de partijen is/wordt ervaren. 

Wat onderzoeken we?

We proberen met ons onderzoek inzichtelijk te maken wat goed gaat en wat mogelijk beter kan. 

Om een optimaal beeld te krijgen maken we gebruik van 3 vragenlijsten:

  • Eén voor de kinderen van de bovenbouw (Groep 5, 6, 7 en 8)
  • Eén voor de ouders/opvoeders van deze kinderen
  • Eén voor de leerkrachten van de betreffende school
 Opmerking:
Elke school is “uniek”, niet alleen qua samenstelling van leerlingen, maar ook qua keuzes die men heeft gemaakt om “Onderwijs op Afstand” te verzorgen. Daarom bieden we opdrachtgevers (scholen/schoolbesturen) ook de mogelijkheid om een aantal specifieke vragen toe te mogen voegen. 

Onze werkwijze.

  1. Als u interesse heeft om te onderzoeken of uw methodiek van “Onderwijs op Afstand” aan de door u gestelde criteria voldoet, stuur ons dan een mail. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
  2. Samen met de opdrachtgever bespreken we de generieke vragen en we bespreken samen welke vragen u toegevoegd zou willen zien. Wij verwerken uw wensen in de vragenlijst(en) en sturen u deze toe ter controle.
  3. Indien u akkoord gaat met de vragenlijst sturen wij u één of meerdere links. Elke link is gekoppeld aan een unieke vragenlijst.
  4. De uitkomsten worden verwerkt en deze worden als PDF aan u verstuurd.

Soorten vragen.

Zoals aangegeven werken we met een aantal generieke vragen. Hierbij kunt u denken aan vragen zoals:

  • Hoe ervaar je de wijze waarop jij “Onderwijs op Afstand” aangeboden hebt gekregen? (Voor leerling en ouder/opvoeder)
  • Ben je in het bezig van een laptop/computer? (Als men over geen device beschikt, wordt er doorgevraagd) Het kan ook zijn dat er meerdere kinderen “onderwijs op afstand” volgen en er maar 1 device is. Ook hier wordt op doorgevraagd.
  • Was je in staat om rustig de opdrachten te maken?
  • Je ouders/opvoeders moesten les gaan geven. Hoe ging dat?
  • Hoe heeft u, als ouder/opvoeder het ervaren om les te moeten geven?
 Specifieke vragen:
Als opdrachtgever heeft u de mogelijkheid om een aantal vragen, die u belangrijk vindt, toe te voegen.

Informatie

Als ook  uw school interesse heeft om te achterhalen hoe de ervaringen – zowel bij leerlingen, ouders en/of docenten – zijn in het geven van “Onderwijs op Afstand”, neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Klik hier >>>>

 

Font Resize
Contact